Prawa Pacjenta
- Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych, udzielanych przez Zespoły Ratownictwa Medycznego, Pogotowia Ratunkowego w Legnicy zgodnie z Ustawą o Systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne.
- Pacjent ma prawo do udzielania mu świadczeń zdrowotnych przez osoby uprawnione do ich udzielania, przy zastosowaniu urządzeń, odpowiadających określonym wymaganiom, zgodnie z obowiązującą i aktualną wiedzą medyczną, oraz należytą starannością personelu medycznego.
- Pacjent ma prawo do informacji o swoim stanie zdrowia i wglądu do dokumentacji medycznej.
- Pacjent ma prawo do wyrażania zgody albo odmowy na udzielanie mu określonych świadczeń zdrowotnych, w szczególności związanych z ratowaniem życia i transportem, po uzyskaniu odpowiedniej przystępnej informacji, w tym zgody lub odmowy na przewiezienie go do odpowiedniego podmiotu leczniczego.
- Pacjent ma prawo do intymności i poszanowania godności w czasie udzielania świadczeń medycznych, z respektowaniem prywatności, wierzeń religijnych i kulturowych.
- Pacjent ma prawo do bezpłatnego zapewnienia mu środków farmaceutycznych, materiałów medycznych niezbędnych przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, zgodnie ze standardem wyposażenia.
- Pacjent ma prawo do ochrony własnych danych osobowych.
Prawa Pacjenta Pogotowia Ratunkowego w Legnicy, na podstawie
Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 2020 poz. 849 tj..).
Materiał opracowany przez: Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
Pełnomocnik ds. praw pacjenta
Zmiana adresu email Pełnomocnika ds Praw Pacjenta
prawa.pacjenta@pogotowie-legnica.pl